Reklamace
Reklamační řízení
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci (vytknutí vad) Zboží u Prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku (vady) Zboží, a to buď osobně v provozovně Prodávajícího umístěné na adrese: Praha, Praha 3, Vinohrady, Lucemburská 1496/8, PSČ 130 00, a to v provozní době od pondělí do pátku od 9:00 hod. do 18:00 hod., nebo zasláním příslušného formuláře na výše uvedenou adresu provozovny Prodávajícího a zároveň Kupující uvede své kontaktní údaje, popis vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Formulář k uplatnění reklamace je ke stažení zde.
- Kupující je povinen sdělit Prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li Kupující své právo z podstatného porušení Kupní smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení Kupní smlouvy. Kupující je povinen prokázat nákup Zboží (nejlépe dokladem o koupi).
- Prodávající je povinen Kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy Kupující právo z vadného plnění uplatnil, a to neprodleně, nejpozději do dvou pracovních dnů ode dne uplatnění práva z vadného plnění, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje; dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně případného potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, popřípadě písemné odůvodnění o zamítnutí reklamace. V Prodávajícího je po celou dobu provozní doby přítomna osoba pověřená vyřizováním reklamací.
- Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení Zboží Prodávajícímu. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. Prodávající nebo jím pověřená osoba rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku k odbornému posouzení vady. Informaci o nutnosti odborného posouzení Prodávající Kupujícímu sdělí. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Podmínkou pro běh těchto lhůt je, že Kupující k vyřízení reklamace poskytne Prodávajícímu požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožní Prodávajícímu přezkoumat reklamované Zboží a dále, že Kupující prokáže koupi Zboží, nejlépe dokladem o koupi, dále Kupující vytkne Zboží vadu, pro kterou jej reklamuje, a sdělí Prodávajícímu, jaký způsob reklamace požaduje. Odmítne-li Prodávající odstranit vadu Zboží, může Kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od Kupní smlouvy. Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu Zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu vyřízení reklamace nebo do doby, kdy byl Kupující povinen si Zboží vyzvednout. Dojde-li k výměně Zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost Prodávajícího jako by šlo o koupi nového Zboží nebo jeho části. O vyřízení reklamace vyrozumí Prodávající Kupujícího, a to písemně a způsobem, který bude dohodnut při uplatnění reklamace (např. poštou, emailem, sms zprávou). V případě, že se jedná o oprávněnou reklamaci, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací Zboží.
- Zásilky Zboží, ze kterých není patrné, proč byly Prodávajícímu zaslány, budou vráceny zpět odesílateli na jeho náklady.